Wednesday, December 31, 2008

End 2008 Welcome 2009

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dipanjangkan usia hingga ke hari ini, 25 Dec 2008 genap umur aku 32 tahun. Pelbagai suka duka telah aku tempohi, itulah tempoh kematangan yang patut aku lalui bagi menjadikan diri aku sebagai manusia yang berguna kepada bangsa, agama dan Negara
SLOT 1
TANAH RUNTUH BUKIT MEWAH
Kejadian tanah runtuh di Bukit Mewah yang meragut 4 nyawa dan kemusnahan 14 Banglo mewah. Bagi aku, kejadian sebegini telah aku duga dan telah aku jangka tapi tak tahu bila, itu lah yang telah berlaku. Kejadian 11 Disember 1993 seolah-olah tidak langsung berikan pengajaran kepada manusia. Tapi aku, semua projek dibawah jagaan aku, adalah tanggungjawab aku untuk memastikan ianya perlu dielakkan. Syarat telah ditetapkan, hanya
PATUHI sahaja. Mudahkan
.

PEMELIHARAAN TOPOGRAFI SEMULAJADI DALAM PERANCANGAN DAN PEMBANGUNAN FIZIKAL MENGIKUT AKTA PERANCANGAN BANDAR DAN DESA 1976 (AKTA 172)
Semuanya dah ada dalam Akta 172, tapi kenapa susah nak patuhi.

Fikirkan Kesannya,

Ingatlah
Kepada semua pihak yang terlibat
Kita dijadikan oleh Allah swt sebagai Khalifah
Sama-sama menjaga alam semesta,
Pesananku kepada diriku dan semua
Jurutera, Perancang, Arkitek, Kontraktor, Pihak Berkuasa Tempatan & Negeri
Serta yang seangkatan denganya.Elakan Dari Berulang

SLOT 2
SAPINA (P 932663)

Diminta hadir ke Mahkamah Majestret pada 24 Dec 2008 untuk menjadi saksi kepada kes penipuan dibawah Seksyen 420 KK. Kes dah masuk tahun ke-3 baru nak bicara semula.
Tunggu punya tunggu, kes ditunda 29 Januari 2009.
Rasa macam nak meletup jantung bila masuk dalam mahkamah.Apa nak buat, sudah jadi tugas

SLOT 3
HARI ULANGTAHUN KE 32
25 Dec 2008 Alhamdulillah, Allah Panjangkan Umur Hamba mu ini.
Ulangtahun kelahiran yang ke 32. Terasa semakin dekat hendak menemuiNYA, itulah yang aku rasa semenjak kebelakangan ini. Ya Allah, ampunkan lah dosa hamba mu yang kerdil lagi hina ini.

Cukupkah amalam aku ini untuk dibawa bekal untuk menemuiNYA.
Allahhuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar
Wahai teman-temanku Faiz, Zana, Shem, IntanJazz, Ainz, Adik, Boyz, aku merasa amat bangga kerana menemui kamu semua, kamu semua memang sangat baik kepada aku. Tak tahu aku nk ucapkan dengan kata-kata semoga Allah swt sahaja yang membalas jaya kamu. Tidak lupa juga kepada semua yang ingat akan tarikh aku itu.
Terima kasih juga kepada teman-teman aku di Johor Bharu (Ayang, Olyn, Bee, Meng, Wisha, Muz, Megat, Momok, Boyz, kerana kamulah, aku mengenali dunia ini dengan lebih jauh,

mengenali ragam manusia, telatah manusia,
Terima kasih sahabatku


SLOT 4
’I nk Resign”
Itulah perkataan yang muncul pada pagi 26 Dec 2008 di mulut Pengurus Besar aku.
Terkedu aku
’I think u can replace my post, because your credibility’
Terkedu lagi
Itu ‘Political Post’ la Boss
“takpe, I boleh recommend kan u dekat Ketua Menteri”
“I jenis orang yang bekerja, bukan orang politik, much better I tak terima”
“Nanti masa I dengan kawan-kawan & Family semuanya terbatas”
“Hello friend, 5 digits, u don’t want ka”
“Money is not my priority but the money is important to survives”
“ok. If u said like that, I nk buat macam mana, but u are very talented”
Thank’s Boss
Itulah penghargaan yang aku dapat,
Berbaloi dengan kerja keras aku selama ini,
Aku juga ada mohon beberapa tempat kerja baru atas paksaan orang yang nak aku bekerja ditempat baru tersebut.
Gaji soal nombor dua
Yang penting kepuasaan bekerja.Sememangnya lumayan.

Slot 5
Kg Sedim Kedah Darul Aman
Letih tak terkira, baru je minggu lepas out station ke Indonesia, nie nak kena drive balik ke Kedah,
“Hang tak mai balik kenduri kawen Ahad nie macam hang dah lupa kat kami la yea”
Tersentap jantung aku.
Ahad jam 1.30pagi bertolak dari Melaka, jam 5.30 pagi sampai di Kulim Kedah.
Penat.
Kenduri dilangsungkan di Chalet Pakcik aku, siap ada rakaman dari RTM lagi. Memang meriah.
Tapi, satu gambar pun aku tak amik, malas, BCZ I'M NOT‘ Paparazi’

Slot 6
Salam Maal Hijrah.
Tutup buku lama, buka buku baru. Azam aku tahun nie, aku dah mula pasang niat nak mengerjakan ibadat Haji. Aku rasa dh banyak dosa aku dengan PENCIPTA.
Sudah mula masanya untuk lembaran baru
AMIN

4 comments:

Anonymous said...

wah terharu nye sayee... eceyyy

sy juga sgt berbangga punya sahabat dan abang seperti anda..

moga thn br ni anda dimurahkn rezeki dan bahagia. amin

bila nk mai ni... jeruk ni kang bg beruk br taw :-"

- stranger -

Irwann said...

ada yang kena tembak bagi beruk tu mkn jeruk kang.

blur " ~ " specky o_O said...

wah......bile m0 ke selatan lagik 8-> nti leh aj0r sy men b0ling :p sejak tonemen JB ni smpi skg xreti2 gak men b0ling :((

:-<

Irwann said...

dok olyn... nnt sy sampai ke sana ye, jgn tinggalkan saya jenjaln JB sensorg dh le